29.8.2012







Mua ei kiinnosta koulu yhtään just nyt, paitsi parit valitut aineet niinku terveystieto ja ehkä englanti. Matikantunnit menee piirtelemiseen ja musiikin kuunteluun (Olavi Uusivirta <3). Ehkä tästä kuitenki vielä noustaan, ostinki tänään Hello Kitty-kalenterin helpottamaan mun vaivalloista sanakokeitten ja kuullunymmärtämisten muistamista. Eli seuraavat matikan-, äikän- ja ruokatunnit meneeki tuota söpöläistä koristellessa ja siihen piirrellessä... Ruokatunnit siks koska en syö enää koulussa. Latasin Myfitnesspalin puhelimeen, ihan törkeen kätevästi voi seurailla syömisiä ja liikkumisia eikä tarvi enää piirrellä mitään taulukoita! Toi tekee siis itelle sopivan ruokaohjelman, miten paljon kaloreita pitäis syyä päivässä että pääsee siihen omaan tavotepainoon mahollisimman nopeesti. Oon tänään syöny 415 kaloria ja liikkunu pois 294, ja siks mun pitäis vielä tankata 1079 kaloria että oon saanu niitä tarpeeks mutten liikaa. Oon ihan koukussa, menee jopa Instagrammin ohi!
Mut nyt meen tekeen peppujumppaa (miks maailma on niin epäreilu että toisilla on täydellinen peppu ihan omasta takaa..? Niin väärin!), sen jälkeen vihreetä teetä ja uus Costume :-) Kivaa loppuviikkoo, puspuss.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oletko huomannut omaavasi monia syömishäiriön ominaisuuksia?

Anonyymi kirjoitti...

Syömishäiriöt ovat mielenterveyden häiriöitä, joista kärsivän ihmisen ruokailu- ja/tai liikuntatavat vaikuttavat heidän terveyteensä haitallisesti. Syömishäiriöt voidaan jakaa neljään päätyyppiin, joilla on variaatioita. Päätyypit ovat anoreksia, bulimia, BED (Binge Eating Disorder) ja ortoreksia. BED on vähän tunnettu ahmimishäiriö, jossa ihminen ahmii suuria määriä ruokaa oksentamatta tätä ruokailunsa päätteeksi. Ortoreksialla tarkoitetaan häiriötä, jossa henkilö säätelee ja rajoittaa syömistään kohtuuttomasti pyrkiessään ravinnon terveellisyyteen. Tämän lisäksi on ns. epätyypillinen syömishäiriö (EDNOS), jossa on kyse syömishäiriöstä, mutta oireet eivät täytä anoreksian, bulimian tai muun määritellyn syömishäiriön diagnostisia kriteereitä.

Syömishäiriöt mielletään usein teini-ikäisten tyttöjen ja nuorten naisten sairauksiksi. Niitä esiintyy kuitenkin molemmilla sukupuolilla ja kaikissa ikäryhmissä. On arvioitu, että noin 0,5 % miehistä sairastaisi anoreksiaa tai bulimiaa. Tytöillä ja naisilla sairastuneiden prosentuaalinen osuus on kuitenkin moninkertainen. Anoreksiaan ja bulimiaan sairastuvista noin 10% on poikia.

Unknown kirjoitti...

Kyllä olen jos anoreksiasta puhutaan.

Janina kirjoitti...

Saraaa! mä niin tykkään sun kaikista vaatteista!! Ja ne sun valkoset nahkaconverset on iha mun lempparit <3
käy ihmees tsekkaan mun blogi:
http://im-strongenough.blogspot.fi/

Unknown kirjoitti...

No mutta Janina!!! Voi kiitos, haha ne on munki lempparit ;-)
Joo mää oon käynykki ja liityin lukijakski! Sun pitää ilmotella taas ku tuut piipahtelee täälläpäin, meijän pitää nähä! :--)